torsdag 3 oktober 2013

Bilduppgift, Djur


Jag har valt att måla en katt, för att jag gillar katter väldigt mycket och har massa katter hemma.
Jag har haft katt i hela mitt liv, därför valde jag katt.
Jag har tänkt hela tiden att måla en katt från början. Om det är nått djur jag älskar så är det katt och kommer alltid att göra det. Först tänkte jag måla bara ett katthuvud men sen hittade jag denna bilden
och ville ha den istället.

Jag började med att söka på google på "tecknad katt" för att hitta en fin och lättmålad katt.
Jag hittade en tecknad katt som står på två tassar med kostym.
Jag började måla på ett vit A4 papper med en blyerts när jag var färdig med det så började jag
måla med vattenfärg. Sen klippte jag ut den och satte på ett stort rosa papper.

Jag blev ganska nöjd med resultatet. Alla färger och den blev ganska lik bilden jag målade efter.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar